Aktualności

Data dodania 2025-02-19

Oferta pracy - Główny Ksiegowy

Kierownik Komunalnego Zakładu Budżetowego w Dusznikach ogłasza konkurs na stanowisko GŁÓWNY KSIĘGOWY

 UWAGA! PRZEDŁUŻONY TERMIN SKŁADANIA DOKUMENTÓW!

Termin rozpoczęcia pracy: 1 kwietnia 2025 r.

 

I. DO KONKURSU MOŻE PRZYSTĄPIĆ OSOBA, KTÓRA SPEŁNIA:

1) Wymagania niezbędne:

Kandydatem, zgodnie  z art. 54 ust.2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.) oraz przepisów ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych może zostać osoba, która:

  1. posiada obywatelstwo polskie,
  2. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
  3. nie była  prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
  4. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  5. posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków,
  6. nie ma orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
  7. spełnia jeden z poniższych warunków:
  1. ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich
    lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3 – letniej praktyki w księgowości;
  2. ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie
    co najmniej 6 – letniej praktyki w księgowości;
  3. wpis do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów;
  4. posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.

Dodatkowo  stan zdrowia kandydata powinien umożliwiać mu zatrudnienie na stanowisku wskazanym w ogłoszeniu,

2)   Wymagania dodatkowe:

  1. znajomość przepisów prawa dotyczących funkcjonowania samorządu terytorialnego
    (w szczególności ustawy o samorządzie gminnym);
  2. znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości budżetowej, odpowiedzialności za naruszenie ustawy o finansach publicznych, ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, ustawy o podatku od towarów i usług;
  3. umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa;
  4. umiejętność pracy w systemach informatycznych, w tym w programach księgowych, sprawozdawczych i bankowości elektronicznej;
  5. znajomość zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych;
  6. biegła znajomość przepisów z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, opodatkowania osób fizycznych, zagadnień z zakresu naliczania wynagrodzeń, zagadnień płacowych
    i administracji kadrowej oraz wszelkich aktualnie obowiązujących przepisów w tym zakresie,
  7. biegła obsługa komputera,
  8. znajomość programów oraz platform internetowych:
  1. kadry i płace SIGID,
  2. księgowość budżetowa SIGID,
  3. ewidencja i rozliczanie podatku VAT SIGID
  4. Płatnik
  5. PFRON
  6. SODiR
  7. PUE ZUS
  8. GUS
  9. Rewizor
  10. SJO Bestia
  11. Tytan
  1. samodzielne i szybkie podejmowanie decyzji,
  2. umiejętność pracy w zespole, sumienność i rzetelność, dobra organizacja czasu pracy,
  3. predyspozycje osobowościowe: samodzielność, zaangażowanie, zdolności analityczne, organizacyjne, komunikacyjne, umiejętność kierowania zespołem, odporność na stres.

II. GŁÓWNY ZAKRES OBOWIĄZKÓW:

  1. Prowadzenie rachunkowości Zakładu, zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami polegającymi na:
  1. opracowywaniu zasad polityki rachunkowości - w szczególności projektów przepisów wewnętrznych - zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad prowadzenia, rozliczenia inwentaryzacji - zatwierdzonych przez Kierownika,
  2. koordynacji księgowości Zakładu (syntetycznej i analitycznej),
  3. prawidłowym sporządzaniu, przyjmowaniu, archiwizowaniu i kontroli dokumentów księgowych w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych,
  4. sporządzaniu kalkulacji  wynikowych kosztów wykonawczych zadań oraz sprawozdawczości finansowej,
  5. zapewnieniu ochrony mienia będącego w posiadaniu Zakładu,
  6. bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości i sprawozdawczości finansowej
    i statystycznej w sposób umożlwiający terminowe przekazywanie rzetelnych Informacji ekonomiczno-finansowych,
  7. rozliczaniu Inwentaryzacji rzeczowych składników majątku oraz kontroli prawidłowości spisów, m.in. wycena, ustalenie wartości spisanych z natury składników majątkowych, ustalenie różnic inwentaryzacyjnych, itd.,
  8. terminowym i prawidłowym rozliczaniu osób prowadzących magazyn,
  9. prawidłowym i terminowym dokonywaniu rozliczeń finansowych, w szczególności z budżetem Gminy w zakresie obowiązujących podatków oraz ubezpieczeń społecznych,
  10. merytorycznym nadzorowaniu nad całokształtem prac z zakresu rachunkowości, wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne Zakładu,
  1. Opiniowania w zakresie finansowym porozumień i umów zawieranych przez Zakład,
  2. Inicjowaniu i realizowaniu prac związanych z analizą ekonomiczną prowadzonej przez Zakład działalności,
  3. Prowadzenia gospodarki finansowej Zakładu zgodnie z obowiązującymi zasadami, w tym:
  1. sporządzanie planów finansowych,
  2. sporządzanie sprawozdań z działalności finansowej,
  3. realizowanie i rejestrowanie decyzji w sprawach finansowych,
  4. wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi
    w dyspozycji Zakładu zgodnie z planem finansowym oraz ustalonym harmonogramem realizacji przychodów i kosztów,
  5. kontrolowanie pod względem rachunkowym i podatkowym prawidłowości umów zawieranych przez Zakład,
  6. przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
  7. zapewnienie terminowego dokonywania spłat zobowiązań Zakładu,
  8. rozliczanie ponoszonych kosztów wg rodzajów w podziale na poszczególne formy własności oraz z podziałem na poszczególne rodzaje działalności prowadzonej przez Zakład,
  9. analiza wykorzystania i rozliczenia środków własnych, dotacji z budżetu i innych środków będących w dyspozycji Zakładu,
  10. prowadzenie pełnej ewidencji obliczania amortyzacji í umorzeń środków trwałych,
  11. prowadzenie ubezpieczeń majątkowych,
  12. nadzór nad gospodarką magazynową,
  13. prowadzenie rozliczeń z kontrahentami (dostawcami i odbiorcami),
  14. kontrolowaniu realizacji zadań z zakresu inwentaryzacji,
  1. W zakresie administracyjno-księgowym, kadr i płac
    1) kompleksowe prowadzenie akt osobowych pracowników,
    2) sporządzanie wszelkich umów o pracę,
    3) sporządzanie, wydawanie świadectw pracy, zaświadczeń i innych dokumentów dotyczących zatrudniania i wynagrodzeń pracowników, do których wydawania pracodawca zobowiązany jest przepisami prawa,
    4) ustalanie uprawnień urlopowych i prowadzenie dokumentacji z tym związanej (karty urlopowe, plany urlopowe, ekwiwalent za urlop),
    5) prowadzenie ewidencji czasu pracy,
    6) prowadzenie wszelkiej dokumentacji ubezpieczeniowej /zgłoszenia i wyrejestrowania
    z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników i członków ich rodzin jak również świadczeniobiorców, raportów dla pracowników, sprawy związane z ustaleniem kapitału początkowego,
    7) wydawanie zaświadczeń dotyczących stosunku pracy na wniosek pracownika,
    8) współpracowanie i udzielenie pomocy pracownikom w zakresie składania wniosków o renty
    i emerytury do organu rentowego,
    9) przyjmowanie wniosków dotyczących wypłaty należnych, wynikających z przepisów prawa świadczeń pracowniczych, j. prowadzenie ewidencji obowiązkowych badań lekarskich pracowników i kontrola ich aktualności,
    10) prowadzenie ewidencji obowiązkowych szkoleń BHP i Ppoż pracownika oraz kontrola
    ich aktualności,
    11) rozliczanie pracowników z wykorzystanych dni urlopów wypoczynkowych oraz innych przerw w wykonywaniu pracy, w tym urlopów okolicznościowych, wychowawczych, itp. stosownie do przepisów Kodeksu Pracy,
    12) sporządzanie list płac, naliczanie wynagrodzeń pracowników, zleceniobiorców
    z uwzględnieniem wszelkich dodatków i potrąceń,
    13) przygotowanie dokumentacji i wypłat wynagrodzeń z tytułu umów zlecenie lub umów o dzieło,
    14) sporządzanie zgodnie z obowiązującymi przepisami odpowiednich deklaracji podatkowych oraz przesyłanie ich do właściwego Urzędu Skarbowego,
    15) sporządzanie i przesyłanie drogą elektroniczną wszelkich dokumentów rozliczeniowych, deklaracji, raportów do ZUS dotyczących comiesięcznego rozliczania składek społecznych oraz ubezpieczenia zdrowotnego wszystkich pracowników, zleceniobiorców oraz świadczeniobiorców pobierających zasiłek stały i świadczenie pielęgnacyjne,
    16) sporządzanie dokumentów stanowiących podstawę wykonania przelewów składek ZUS, zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych, wynagrodzeń na indywidualne konta pracowników oraz innych potrąceń z list płac,
    17) prowadzenie spraw związanych z zakładowym funduszem świadczeń socjalnych,
    18) sporządzanie sprawozdań do Urzędu Statystycznego
    19) sporządzanie sprawozdań do Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
  2. Sporządzania sprawozdań z działalności Zakładu na podstawie ksiąg rachunkowych, zgodnie
    z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
  3. Sporządzania taryf i wniosków taryfowych dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków,
  4. Dokonywania w ramach kontroli wewnętrznej:
  1. wstępnej i bieżącej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych mu obowiązków,
  2. wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
  3. wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
  4. windykacja należności Zakładu.
  1. wykonywanie innych zadań zleconych przez Kierownika,
  2. przestrzeganie tajemnicy służbowej.

III. WARUNKI PRACY:

  1. Wymiar czasu pracy: pełen etat-40 godzin tygodniowo, 8 godzin na dobę,
  2. Rodzaj pracy: praca administracyjno-biurowa, praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie, praca koncepcyjna, pod presja czasu, odporność na stres.

IV. OFERUJEMY:

  • zatrudnienie w wymiarze całego etatu na podstawie umowy o pracę,
  • wynagrodzenie adekwatne do posiadanych kwalifikacji, zakresu obowiązków i wyników pracy,
  • możliwość rozwoju zawodowego,
  • współpracę z profesjonalnym zespołem ludzi,
  • szkolenia specjalistyczne.

V. WYMAGANE DOKUMENTY:

  1. list motywacyjny;
  2. życiorys (CV);
  3. kwestionariusz osobowy (załącznik nr 1 do ogłoszenia);
    1)kopie dokumentów potwierdzających posiadanie stażu pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia);
    2)kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplomy lub zaświadczenia o stanie odbytych studiów);
  4. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
    1) oświadczenia kandydata ubiegającego się o stanowisko Główny Księgowy (załącznik
    nr 2 do ogłoszenia);

Wymagane dokumenty aplikacyjne wskazane w pkt. 1) i 2) winny być opatrzone klauzulą:

„Wyrażam zgodę na przetwarzanie podanych przeze mnie danych osobowych innych niż wymagane
w Kodeksie Pracy i ustawie o pracownikach samorządowych w celu przeprowadzenia rekrutacji
na wolne stanowisko pracy Skarbnik Gminy Duszniki.

Jestem świadomy/a, że podanie danych jest dobrowolne i przysługuje mi prawo dostępu do treści danych, ich poprawienia oraz do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem."

Kopie dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem, przy czym kandydat winien okazać oryginał dokumentów na żądanie Komisji Rekrutacyjnej.

VI. DOKUMENTY APLIKACYJNE prosimy składać w terminie do dnia 17.03.2025 r. do godziny 14:00

(liczy się  data wpływu do KZB) na adres: ul. Szamotulska 16, 64¬550 Duszniki,

w zamkniętych kopertach z dopiskiem: „Konkurs na wolne stanowisko pracy  Główny Księgowy".

Wszystkie osoby, które złożą swoje dokumenty aplikacyjne informujemy, że w celu ustalenia terminów rozmów kwalifikacyjnych kontaktować będziemy się z wybranymi kandydatami telefonicznie.

Osoby, których oferty zostaną rozpatrzone negatywnie nie będą o tym informowane, a ich oferty zostaną komisyjnie zniszczone.

 

 

ZAŁĄCZNIKI:

Załącznik nr 1 - Kwestionariusz

Załącznik nr 2 - Oświadczenie